Zamarznięty mechanizm wycieraczek ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomaszoct
    Classic
    • 2010
    • 6

    Zamarznięty mechanizm wycieraczek ??

    Jest coś w FL'u na MAXIDOT o AUTO-LOCK'u, bo ostatnio robiłem koledze z Tychów i się pytałem czy chce, a on mówi, że sobie sam ustawia z MAXI-DOT'a. Ale ma MY2010. Nie wiem jak z wcześniejszymi modelami.
  • madafaka
    Drive
    • 2009
    • 70

    #2
    Zamarznięty mechanizm wycieraczek ??

    Witam,
    Przez naszą srogą zimę z ostatnich dni, mam problem z przednimi wycieraczkami.
    Otóż, jeśli ich dłużej nie używam to później nie chcą mi w ogóle pracować, tzn po ich włączeniu dojdą może do połowy szyby i klops. Jak im pomogę ręką lekko to się rozruszają i później jest oki, ale jak tylko je wyłączę (np jadąc w trasie) to po jakichś 10 minutach, kiedy zachodzi potrzeba ich ponownego użycia, muszę się ponownie zatrzymywać i im "pomagać".

    Czy komuś się coś takiego przytrafiło ?
    Czy jest to wina mechanizmu czy raczej silniczka ??
    Jak to naprawić ???? :?

    Komentarz

    • dario20
      Drive
      • 2009
      • 48
      • Octavia II (1Z3)
      • BGU 1.6 MPI 102 KM

      #3
      madafaka, witam!, przerabiałem ten temat w mojej skodzie.
      Musisz zdemontować mechanizm wycieraczek, następnie rozebrać go na części, wyczyścic i przesmarować jakimś dobrym smarem.
      W mechanizmie wycieraczek są dwie tulejki, przez które przechodzi pręt do którego przykręcasz ramiona wycieraczek. To one pod wpływem zużycia, brudu poprostu się przycierają - to stanowi twój problem.
      Na forum znajdziesz napewno opis jak zdemontować mechanizm wycieraczek.
      Pozdr
      moja Czeszka ze Szwecji ;-)

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        typowa dolegliwość wielu, wielu,... skodzianek :idea:
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • seradin
          Classic
          • 2009
          • 10

          #5
          ten temat powinien pomóc ====> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=15

          Komentarz

          • madafaka
            Drive
            • 2009
            • 70

            #6
            seradin, temat mi znany .
            Pytałem jednak bo mechanizm miałem wymieniany jakiś roku temu więc początkowo odrzuciłem fakt, iż mógłby paść ponownie. Ale widzę, że jednak "cuda" się zdarzają i czas przeczyścić tym razem.

            [ Dodano: Wto 22 Gru, 09 11:03 ]
            8) A jednak to tylko mróz. Pewnie jakaś wilgoć się tam dostała i zamarzło. Dziś już wszystko w porządku. Ale dzięki wszystkim za wskazówki.

            Komentarz

            • bartek1
              Classic
              • 2009
              • 14

              #7
              Witam ja miałem ten sam problem z wycieraczkami ze az jedna ułamałem okazało sie ze w tulejce była rdza wymieniłem na nowe ale co było problemem tego sa taki nakładki gumowe na te elementy i ich wczesniej nie było teraz od roku mam problem z głowy

              Komentarz

              • szczuros1234
                Classic
                • 2011
                • 2

                #8
                Witam
                Ja mam podobną sytuację, wycieraczki przestają działać przy minus 2 a zaczynają przy zerze. Czy wystarczy wymienić mechanizm? Chyba nie jestem zbyt dobry na rozebranie go

                Komentarz

                • andru123
                  Elegance
                  • 2010
                  • 783
                  • Toyota
                  • ATF 2.0 MPI 120 KM

                  #9
                  wycieraczki przy minusowych temp nie maja prawa stanąć , to juz jest poczatek zapiekania się , polecam siezajać tym od razu

                  opis bardzo fajny , też tak u siebie robiłem , ale najpierw spsikałem wszystko wd400 poczekałem godzinke i sie pięknie wybiło , nic nie urwałem
                  jest O1 RS 1.8T XENON
                  była O1 1.9 TDI AGR

                  Komentarz

                  Pracuję...